Lakáshitel felmondása nem olyan egyszerű eset, mint amilyennek legelsőre tűnik. A pénzintézetek többsége, főleg a válság után szinte a legvégső ideig halasztja a lakáshitel felmondását. Legtöbb esetben meglepő módon az ügyfél tájékozatlansága, az ügyfél nemtörődömsége vezet a felmondásig. A bankok érdeke is, hogy egy élő szerződés továbbra is fennmaradjon, továbbra is megmaradjon a bank ügyfélként.
Az intézetek lakáshitel felmondása tekintetében sokat változtak hozzáállás terén. Nem érdekük, hogy az ügyfelük szerződése fel legyen bontva. Amennyiben ez mégis megtörténik, úgy a teljes fennálló tartozás egy összegben válik esedékessé, és a bank egy összegben várja a teljes hitel visszafizetését. Mivel ez általában lehetetlen, így behajtásra küldik az összeget általában egy külső követeléskezelő céghez.
Ha a behajtás során sem sikerül azt az összeget előteremteni, amely a teljes hátralék, úgy a bank a lakáshitel felmondása után végrehajtásra küldi a kintlévőséget. Ez már nem külsős cég lesz, hanem maga a Magyar Bírósági Végrehajtói Kamara, amely eljár a végrehajtás elejétől a végrehajtás végéig, azaz az ingatlan elárverezését is Ők fogják intézni.
Lakáshitel felmondását meg lehet előzni, ha a bankkal megállapodást, vagy megállapodásokat kötünk a hitel fizetése közben felmerülő különböző fizetési nehézségekre. Erre általában mindegyik pénzintézet abszolút nyitott, és legtöbb esetben az ügyfél közreműködésén múlik, hogy a megállapodást tudja-e tartani, tud-e folyamatosan együtt működni probléma esetén.