Lakáshitel törlesztő részlet fizetésének halasztása akkor is kérhető, ha az ügyfél fizeti folyamatosan, és az ügytörténetében nincs semmi probléma. Azonban a megfelelő fizetés mellett is történhet olyan gond, amely az amúgy jól fizető ügyfelet is megviseli, és problémát fog okozni neki a hitel fizetése. Ez esetben feltétlenül időben forduljunk a fiókhoz, vagy a pénzintézet valamelyik ügyintézőjéhez!
Több oka is lehet annak, hogy halasztást kér egy ügyfél. Elképzelhető, hogy az egyik hitelügyletben szereplőnek hirtelen megcsappan a fizetése valamilyen oknál fogva, mely lehet betegség, halálozás, vagy munkahelyi probléma. Lakáshitel fizetés halasztására való igényünket írásban kell leadnunk, azt meg is indolokva. A kérelemben szerepeljen mindenképpen a pontos oka a halasztásnak részünkről.
Amint leadtuk a kérelmet, a fiók továbbá, ha azt a megfelelő osztályra, ahol azt elbírálják. Nagyon kevés esetben mondja csak egy bank, hogy nem ad helyet ilyen, vagy ehhez hasonló kérelmeknek. Ha ügyfél együttműködő és tudja is a hitelt fizetni, de átmenetileg úgy dönt, hogy felfüggeszti a hitel fizetését, akkor nagy valószínűséggel ez meg is lesz engedve neki.
A lényeg, hogy mindvégig maradjunk is jól fizető ügyfelek, és ne halmozódjon fel hátralékunk, főleg 90 nap fölötti késedelmünk ne legyen, mert azon az ügyleten a bank már nagy valószínűséggel már nem fog tudni érdemben segíteni. A kérelem elbírálása általában 2-3 hét, ezt követi a szükséges dokumentációk begyűjtése és aláírása minden hitelben szereplő részéről. Amint ez is megtörtént, jellemzően már a következő, vagy az azt követő hónaptól már él az új megállapodás.